tweede dag in Tokio - Reisverslag uit Tokio, Japan van elgnabuurs - WaarBenJij.nu tweede dag in Tokio - Reisverslag uit Tokio, Japan van elgnabuurs - WaarBenJij.nu

tweede dag in Tokio

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg

05 April 2015 | Japan, Tokio

Eeey,

Op mijn tweede dag ben ik naar west-Tokio gereisd. Na een lange rit in de metro (die achteraf gezien veel makkelijkerhad gekund) kwam ik aan in Yoyogi. Hier was een heel groot park. De opening van het park was onder een enorme poort, waarna je vervolgens uitkwam op een laan onder de hoge bomen. Het zag er ontzettend mooi uit. Vervolgens kwamik uit bij een groot tempelcomplex, het Meijiheiligdom. Dit was gelukkig een stuk minder toeristisch waardoor je nog echt overal kon kijken.

Tijdens mijn aanwezigheid was er ook een trouwerij. Het was leuk om te zien. Mannen en vrouwen waren gekleed in hun tradititraditionele kledij. De vrouwen waren mooi gekleed met heel veel kleur, wat een aangename verassing was aangezien ik de japanners normaal vrij kleurloos vind gekleed.... of ze gaan voor het andere uiterste....
De bruid was gekleed in het wit, heeeel veel lagen wit. Ze kon er niet meer makkelijk door lopen. Of de JaJapanners een huwelijksnacht kennen weet ik niet, maar dan is de man heel de nacht bezig zijn vrouw uit te pakken haha.

Na het park ben ik door gegaan naar het harakujadistrict. Hier zou heel veel te zien zijn, misschien voor een andere keer. Ik heb hier rustig rondgewandeld en heb me verbaasd over hoe de vrouwen/meisjes zich kleden in Tokio.

Hierna ben ik doorgegaan naar Shibuya. Dit zou de feeststad van de Tokyose jeugd zijn. Hier waren inderdaad veel meer jongeren maar vooral een enorm gekrioel van mensen. Het was leuk om te zien wat ze allemaal verkochten in winkels, het meestemeeste was roze lief en schattig. je krijgt er echt de kriebels van....

's Avonds lekker gegeten en weer door naar het hostel.

  • 05 April 2015 - 08:40

    Pa:

    hey dochters,

    leuke foto's, geinig om te zien. wat een popperig gedoe in die wijk.
    Leuk foto van dat rose jurkje, had jij dat bordje erop zien hangen? Kijk maar eens.

    groetjes Pa

    p.s. probeer de foto's eens allemaal rechtop te uploaden. Dat scheelt mij wat capriolen voor mijn computer. op mijn kop ervoor, liggend, hangend. :)

  • 05 April 2015 - 11:41

    Jos Nabuurs:

    Klinkt goed zussie,
    Lopen er ook veel jappen rond in tokyo zoals de typische jap er in Nederland uit ziet. Een beetje techno achtig met van dat lange piekerige haar in de kleur van verdorde blaadjes. geen idee hoe ik het anders moet omschrijven.

  • 05 April 2015 - 13:37

    Gert-Jan:

    Mooi hoor! goede reis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 01 Feb. 2015
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 11894

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

01 April 2015 - 19 Mei 2015

Japan

Landen bezocht: