vierde dag in Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van elgnabuurs - WaarBenJij.nu vierde dag in Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van elgnabuurs - WaarBenJij.nu

vierde dag in Kyoto

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg

15 April 2015 | Japan, Kyoto

Eeey,

Vandaag werd het mooi weer dus besloot ik veel te gaan wandelen. Ik wilde heel graag het super moderne station van Kyoto zien. Dit vond ik echt super gaaf! Met roltrappen kon je het gebouw van verschillende kanten in, maar ook heel goed bekijken. Ik heb dan ook heel enthousiast alle roltrappen gehad.

Nadat ik bij het station was geweest besloot ik de tempel naast het station te bezoeken. Deze waren ze op dat moment aan het opknappen. Het was echt zo groot. Er waren enorme stalen constructies omheen gebouwd om overal bij te kunnen. Ook hadden ze een stuk dak van de hoofdtempel naar beneden gehaald zodat je kon zien hoe groot het eigenlijk was. Best wel indrukwekkend.

Maar aangezien ik deze tempel niet kon bezoeken besloot ik naar een andere tempel te gaan. De sanjusangen-do-tempel. Dit was een tempel met 1001 kannon beelden en nog een aantal wachters. Dit was een tempel die ik al vanaf het begin van mijn reis wilde bezoeken en zeker een goede keuze. Het is ook het langste houten gebouw ter wereld, 118 meter lang.

Vervolgens ben ik richting Gion gelopen, en ben ik gaan schuilen voor de regen. Vandaag was er geen regen voorspeld. Dus heel optimistisch had ik geen paraplu meegenomen. Na het avondeten was het gelukkig droog en ben ik door gion heen gewandeld. Helaas geen geisha's tegen gekomen, maar de straatjes waren erg mooi en leuk verlicht.

Vervolgens lekker moe naar bed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 01 Feb. 2015
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 11899

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

01 April 2015 - 19 Mei 2015

Japan

Landen bezocht: