vierde dag in Osaka - Reisverslag uit Osaka, Japan van elgnabuurs - WaarBenJij.nu vierde dag in Osaka - Reisverslag uit Osaka, Japan van elgnabuurs - WaarBenJij.nu

vierde dag in Osaka

26 April 2015 | Japan, Osaka

Eeey,

Vandaag was echt een hele rustige dag. Ik had geen plannen meer in Osaka, maar wilde ook niet te vroeg aankomen bij mijn hostel in Ise (ligt op een schiereiland).

Dat werd lekker rondwandelen in het centrum van Osaka. Nadat ik de metro uitkwam en kort had gewandeld kwam ik bij een school uit waar de studenten aan het repeteren waren voor een concert. Maar de repetities klonken al erg goed, dus heb ik me in het zonnetje prima vermaakt.

In de middag ben ik met de trein naar Ise gereids, dit was een rit van 3 uur waarbij ik ben gaan lezen in 'dagboek van een Geisha'. Dit is erg leuk, alle plaatsen en tempels die in het boek voorkomen (op een klein vissersdorpje na) heb ik allemaal bezocht.

In het hostel werd ik zeer welkom ontvangen. Het zag er hier heel verzorgd uit, maar heeft de sfeer van een hippiehutje. Wel meteen hele gezellige mensen (en ook vrouwen, die had ik heel weinig gezien in Osaka en op het laast ook niet meer in het hostel in Kyoto). Ik werd al snel uitgenodigd om mee spelletjes te spelen, toch leuk dat je het japans door alle gebaren en gelach dan wel begrijpt.

• 28 April 2015 - 07:03

Lilian:

Gezellig om smorgens je belevenissen te lezen.
    Heb je verjaardag van Willem daar ook nog gevierd?
    Bevrijdingsdag zal wel gevoeliger liggen daar.....

• 28 April 2015 - 12:37

Opa:

Hoi Ellen,
    Fijne vakantie, en voorzichtig zijn
    Groetjes opa

Niet te veel met vreemde jongens aanleggen

Tags: ise, osaka, boek lezen