derde dag in Nagoya - Reisverslag uit Nagoya, Japan van elgnabuurs - WaarBenJij.nu derde dag in Nagoya - Reisverslag uit Nagoya, Japan van elgnabuurs - WaarBenJij.nu

derde dag in Nagoya

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg

03 Mei 2015 | Japan, Nagoya

Eeey,

Vandaag wat later klaar om de dag te beginnen dan gepland. Wilde in eersre instantie een wandeling gaan maken die ik aangeraden had gekregen, maar besloot uiteindelijk naar een klein plastsje net buiten Nagoya te reizen, Arimatsu.

Arimatsu is een klein plaatsje op de route van Tokyo naar Kyoto. Het is beroemd geworden door het knoop-verven, Tie-dye. Even was ik bang dat het net zo'n verlaten oude stad zou zijn als Toba waar ze leefde van de paar toeristen. In dit stadje leefde ze inderdaad ook van de toeristen, maar het zag er welvarend en goed onderhouden uit. Lange straaten met prachtige huizen in de oude Japanse stijl.

De dag dat er was waren er niet veel toeristen, altans niet van buiten Japan. Wel werd ik met open armen ontvangen. Ik wilde graag het knoopmuseum bezoeken, maar de engelse rondleiding duurde nog 50 minuten, slim was om eerst het andere museum te bezoeken (dat had namelijk geen engelse rondleiding haha). Ik kwam aan bij het museum waar ze de festival praalwagens tentoonstelde. Eerst kreeg ik een filmpje over de wagens te zien met engelse ondertiteling, aangezien ik halverwege binnenkwam werd hij later speciaal voor mij opnieuw gedraaid. De man van het museum was zo blij dat ik enthousiast had gekeken dat hij me de rondleiding tot in detail heeft gegeven in het Japans. Maar door over en weer te communiceren met gebaren heb ik nog best wat begrepen.
Uit allerlei hoeken van het museum werden dingen tevoorschijn gehaald. Zo stonden er marionetten op de praalwagens en ik mocht ook proberen een pop te bewegen, erg grappig. Met veel enthousiasme heb ik ze bedankt. (Later toen het museum was gesloten kwam ik ze nog tegen op staat, er werd heel vrolijk en super enthousiast gezwaaid).

Vervolgens ben ik naar het knoopmuseum gegaan, daar zou ik de engelse voorstelling kunnen volgen. Het proces van het knoopverven is niet zo makkelijk als gedacht. Mensen zijn er echt dagen mee bezig om edn patroon te ontwerpen uit te zetten vervolgens erin te borduren en dan pas te verven. Het resultaat mag er dan wel zijn.
Na het filmpje mocht ik na twee vrouwen kijken due het patroon met draad aan het volgen waren zodat de knopen in het stof ontstonden. Ze waren echt razend snel. Vond het erg bijzonder om te zien en ook erg mooi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 01 Feb. 2015
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 11896

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

01 April 2015 - 19 Mei 2015

Japan

Landen bezocht: