zesde dag bij de Austin familie - Reisverslag uit Fuji, Japan van elgnabuurs - WaarBenJij.nu zesde dag bij de Austin familie - Reisverslag uit Fuji, Japan van elgnabuurs - WaarBenJij.nu

zesde dag bij de Austin familie

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg

13 Mei 2015 | Japan, Fuji

Vandaag (en het is ook echt vandaag) ben ik naar Mount Fuji gereisd. Dankjewel voor de tip Femke en Mariëlle . Maar wat een reis zeg… niets loopt als gepland.

In de morgen kon ik nog een stuk meerijden waardoor ik een rechtstreekse verbinding met de trein naar Yokohama kon nemen. Dit was gelukt en liep dus volgens planning. Gisteren avond nog op internet gezocht naar bussen en snelle treinen maar niets kunnen vinden. Ik besloot dus om het te vragen in Yokohama station.

Zij (mannen van de politie, er was geen informatiecentrum open) raden me aan om bij bushalte 22 de bus te nemen. De eerste bus ging daar om 12:20 en het was iets na acht. In de hoop op nog een bus ben ik wat rond gaan vragen, maar nee geen bus. Oke dan de trein maar weer. De man bij het station had me wel heel goed geholpen, en met drie treinen en dan de bus zou ik bij het Flower Festival aankomen (met een trein extra was ik daar).
Het Flower Festival met uitzicht op Mount Fuji was prachtig. Ik had ook geweldig mooi helder weer, dus foto’s met een perfect blauwe lucht. Net als op de folders . Na lekker rondgewandeld te hebben en mijn lunch te hebben gegeten (super verwend, Revecca had lunch voor me ingepakt) ben ik begonnen aan mijn terugweg.

Mijn terugweg is veel dramatischer dan de heenweg. Ik ben ondertussen al 4 uur aan het reizen en ik denk dat het nog wel anderhalf uur langer gaat duren. Het gaat om een afstand van Eindhoven tot Amsterdam. En ja Mount Fuji is ongeveer even toeristisch dan Japan. Heb nu wel spijt dat ik voor de terugweg niet heb gezocht voor een bus… maar de heenweg verliep best soepel vanaf Yokohama…

De terugweg begon met 20 minuten vertraging in de bus, het missen van de aansluiting van de eerste trein. Daar geen sneltrein hebben maar een stoptrein met een vertraging van 30 minuten. Weer geen aansluiting hebben en twee treinen moeten nemen naar mijn overstap in plaats vam een. Datzelfde nu nog een keer naar Yokohama en dan afhankelijk van stop of sneltrein nog een of twee treinen naar Zushi en de bus naar het gezin.
Ja ik heb ontdekt hoe ik moet knippen en plakken op de tablet. Dus nu had ik alle tijd om te schrijven en kan ik het posten zodra ik wel internet heb .

  • 14 Mei 2015 - 12:02

    Femke:

    leuk dat je er geweest bent bij Mount Fuji.
    Ben nu wel benieuwd naar de foto's van de mooie kleurrijke bloemenzee.
    Wat vliegt de tijd voorbij.
    Hoop je dan weer snel te zien.
    xx Femke

  • 15 Mei 2015 - 09:08

    Pa:


    Hey Mus
    Je hebt hem toch gezien, de Mount Fuji! en wij maar denken dat in Japan alles strak geregeld is, dus niet.
    Je kreeg de groeten van Opa Overloon, daar waren we gisteren. Het was een van de eerste dingen die hij vroeg, of jij al terug was. Hij is ook benieuwd naar je verhalen.

    Groetjes Pa

  • 16 Mei 2015 - 21:34

    Peter& Jet:

    Hoi Ellen,
    wat een mooie reis, en zo mooi als jij alles beschrijft, levensecht

  • 16 Mei 2015 - 21:37

    Peter Jet:

    Goede terugreis en dan zien we je wel weer een keer, en horen je verhalen
    Groetjes uit een regenachtig sttunnis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 01 Feb. 2015
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 11913

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

01 April 2015 - 19 Mei 2015

Japan

Landen bezocht: