Eerste dag in Osaka - Reisverslag uit Osaka, Japan van elgnabuurs - WaarBenJij.nu Eerste dag in Osaka - Reisverslag uit Osaka, Japan van elgnabuurs - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Osaka

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg

23 April 2015 | Japan, Osaka

Eeey,

Ja ik loop een beetje achter, zeker met de foto's. Heb het vandaag geprobeerd, maar toen liep alles vast... ga mezelf die frustratie niet nog een keer aandoen, dus komt er een heke lading aan foto's wanneer ik in het volgende hostel ben ( waar internet hopelijk beter is).

Mijn eerste dag in Osaka begon lekker rustig. Nog geen plannen voor wat ik ging doen, dus dat kon ik gaan bedenken. Een man die naast me zat in de gazamenlijke ruimte was van plan naar Osaka kasteel te gaan, dat leek een goed idee, dus daar zijn we samen heen gegaan.
Het weer was weer heerlijk en we zijn met (gratis) fiets naar het kasteel gegaan (de prijs die ik betaal per nacht is normaal dd prijs om een fiets te huren). Het kasteel had enorme muren, ter bescherming en twee grachten, heel indrukwekkend met mooie tuinen. Wel was het heel verassend dat het kasteel zelf geen verdedigingswerk was. Heel anders dan de kastelen die ik eerder had bezocht.
Het kasteel was vanbinnen een museum dat een hele geschiedenis had over de oorlogen waardoor het keer op keer opnieuw werd opgebouwd. De geschiedenis was wat moeilijk te volgen... de mensen heten helaas geen piet en henk, maar zeer vage lange Japanse namen die al een regel in beslag namen (, dan maar plaatjes kijken). Het uitzicht va. Het kasteel was wel ontzettend mooi :).

Vervolgens een enorme maaltijd gegeten :) simpel maar lekker en terug fietsen naar het hostel. We zagen nu op de kaart hoe makkelijk het was, en zijn zeer verbaasd dat we de heenweg ooit bij het kasteel zijn aangekomen (met weinig problemen).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 01 Feb. 2015
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 11918

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

01 April 2015 - 19 Mei 2015

Japan

Landen bezocht: