Eerste dag Kamakura - Reisverslag uit Tokio, Japan van elgnabuurs - WaarBenJij.nu Eerste dag Kamakura - Reisverslag uit Tokio, Japan van elgnabuurs - WaarBenJij.nu

Eerste dag Kamakura

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg

08 April 2015 | Japan, Tokio

Eeey,

Gisterenavond aangekomen op het station dacht ik, ow ik kijk op de kaart en weet waar ik moet zijn. Ik heb een adres. Maar erg makkelijk bleek dat niet. Bij het reserveren stond er dat het aan de grote straat van Kamakura was. En die straat kwam overeen met het adres... alleen het huisnummer snapte ik niet helemaal. Al snel vroeg een man of hij me kon helpen. Hij legde uit dat de naam van de staat overeen kwam met een gebied en de nummers aangaven waar je in dat gebied moest zijn... arme postbode.
De man is met me meegelopenmeegelopen naar het hostehostel super vriendelijk. Hij vond het geen probleem, hij moest toch in de buurt zijn :).

Na heerlijk te hebben geslapen werd ik wakker met regen. Maar weer of geen weer besloot ik op pad te gaan. Het was alleen zooo koud dat ik nadat ik mijn ontbijt had gehaald besloot terug te gaan naar het hostel.

Later in de middag ging ik voor poging twee. Ik ben als eerste naar een tempel gegaan, de hesedera tempel. De tuin die hierbij aangelegd was, was geweldig. Door de tuin heen kon je omhoog klimmen en had je uitzicht over Kamakura en een stuk zee.

Vervolgens ging ik naar de grote Buddha. Dit was veel toeristischer, maar toch echt minder spectaculair. Wel nog steeds erg tof, en tja ik als toerist wilde het ook gewoon zien.

Verder heb ik de dag doorgebracht in het hostel, het was erg koud buiten en veel regen. Wel was er een vrouw gekomen die zowel Japans als engels sprak en een jongen die Japans sprak en erg zijn best deed voor het engels spreken, was erg gezellig.

  • 09 April 2015 - 08:40

    Marius:

    Hey Mus,

    ziet er erg gaaf uit, schitterende tuinen en mooie beeldhouw werken. Wel saai als je die allemaal moet maken.

    Groetjes Pa

  • 10 April 2015 - 11:42

    Mariëlle:

    Heey Ellen,
    zow al weer een week in Japan, al mooie dingen, plekjes, tempels, parken en prachtige bloesem gezien,
    en mensen ontmoet. Geniet van je reis in Japan en alle bezienswaardigheden,
    we volgen je vanaf hier, Groetjes Mariëlle en de rest vd fam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 01 Feb. 2015
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 11923

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

01 April 2015 - 19 Mei 2015

Japan

Landen bezocht: