Aankomst in Nagoya - Reisverslag uit Nagoya, Japan van elgnabuurs - WaarBenJij.nu Aankomst in Nagoya - Reisverslag uit Nagoya, Japan van elgnabuurs - WaarBenJij.nu

Aankomst in Nagoya

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg

30 April 2015 | Japan, Nagoya

Eeey,

In de morgen ben ik vertrokken naar Nagoya. Speciaal voor de treinreis nog wat bladzijde in mijn boek bewaard dus lekker gelezen.

Eenmaal aangekomen in Nagoya begon de dag goed, eenmaal uit de trein gestapt werd ik meteen omringt door super gave moderne gebouwen. Lekker even lunchen en met de metro door naar het hostel.
Dit ging alleen niet zo makkelijk als dat ik dacht. Ik bevond me op een ander punt van de kaart dan in eerste instantie gedacht en ben de verkeerde kant op gelopen... Het zo ongeveer 10 minuten lopen zijn en volhouder dat ik ben ben ik een half uur precies de andere kant op gelopen. Uiteindelijk ben ik dan ook na een ruim uur rondwandelen bij mijn hostel aangekomen.

Nadat ik mijn bed op had gemaakt heb ik een hele tijd met een vrouw op mijn kamer gekletst en toen op weg naar het centrum om wat te eten en Nagoya in de avond te zien. Aangezien ik niet wust waar de metro was ben ik zo gelopen dat ik zeker wist dat ik bij een metro uitkwam (waarvan ik dacht dat het sakao was).

Na het eten terug met de metro naar sakao en al snel bleek dat ik de heenweg een andere had gevonden. Tja je weet dat je op 10 minuten van je hostel bent en je hebt wat herkenningspuntte. Nu was alleen de vraag, waren die van het moment dat ik de verkeerde of de goede kant uitliep eerder op de dag. Ook echt heel handig om zonder kaart, zonder naam en adres van het hostel de deur uit te wandelen.

Uiteindelijk was ik heel dichtbij op 2 minuten van het hostel, ik had alleen al zo lang rondgwandeld dat ik het aan twee jongens op straat heb gevraagd. Zi hebben me aan de hand van google maps naar het hostel gebracht :).

  • 04 Mei 2015 - 16:05

    Simon :

    Hee El!

    Misschien toch verstandig om af en toe iets minder volhardend te zijn, scheelt je een hoop loopwerk;) Aan de andere kant is het zo natuurlijk wel de kans om de stad te zien, want je hebt natuurlijk geen idee waar je aan het naartoe gaan bent... benieuwd weer wat je nu allemaal weer hier gaat beleven!

    groetjes,
    Simon

Tags: Nagoya

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 01 Feb. 2015
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 11938

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

01 April 2015 - 19 Mei 2015

Japan

Landen bezocht: