Eerste en tweede dag Nagoya - Reisverslag uit Nagoya, Japan van elgnabuurs - WaarBenJij.nu Eerste en tweede dag Nagoya - Reisverslag uit Nagoya, Japan van elgnabuurs - WaarBenJij.nu

Eerste en tweede dag Nagoya

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg

02 Mei 2015 | Japan, Nagoya

De eerste dag heb ik erg weinig gedaan in Nagoya. De dag laat gestart en gewoon door het centrum gewandeld waar ik de moderne gebouwen heb bewonderd.
Als lunch heb ik een broodje gezond gegeten waarbij het broodje bijna de structuur had van een echt broodje wat me erg blij maakte. Vervolgens ben ik verder gewandeld en heb ik in een cafe lekker ijs gegeten en de rest van de middag niet veel meer gedaan. Rustig aan genieten van het zonnetje.
in de avond heb ik rijst met kipcurry gegeten, waarbij de curry zoveel kip bevatte dat ik denk dat ik vegetarisch heb gegeten.

Op mijn tweede dag in Nagoya had ik besloten toch iets meer te ondernemen. Nagoya kasteel werd me door veel mensen aangeraden. Daar ben ik via een mooi park naartoe gelopen. In het park stond een windmolen wat ik echt heel tof vond, dus heb ik lekker naast de windmolen mijn lunch gegeten.

Via het park dat vol stond met bloeiende bloemen kwam ik bij het kasteel. De verdedigingswerken waren ook hier indrukwekkend met de hoge muren. Voordat ik het kasteel zelf in ging was er nog een toneelstuk van samoerai vechters. Dit was vooral heel grappig. Er werden allerlei kreten in het Japans geroepen en vooral heel veel gepraat. Het publiek vond ik erg leuk, vraag je aan een groep Japanners te klappen, dan klappen ze en vraag je ze iets te roepen dan roepen ze dat.

Vervolgens ben ik het kasteel binnen gegaan, ook hier mocht je alleen op je sokken naar binnen, net als in de tempels. Het kasteel zag er mooi uit vanbinnen met veel schilderingen in de kamers.

het was bijna 4 uur en de eerste dingen zouden gaan sluiten. Van een oud mannetje kreeg ik aangeraden snel door te lopen naar een toren in de verdedigingsmuur. Daar snel heen gelopen was ik inderdaad net optijd binnen. De toren was nog in oorspronkelijke staat en dus mooi om te zien aangezien het meeste opnieuw is gebouwd na verwoesting en omgetoverd is tot museum.

Toen ik de toren uitkwam stond het oude mannetje op mij te wachten (dat zag ik niet aankomen). Hij wilde mij heel graag het kasteel laten zien, maar dat had ik al gezien. Of hij me dan het oude noh theater mocht laten zien, ja prima dacht ik. Dus met het mannetje mee.. ik voelde me echt een Japanner, geen idee wat ik gezien heb, maar ik stasta overal mee op de foto dus kan het met de folder terug kijken.

Nadat ik het theater weer uitwas wilde ik de metro nemen. Heg mannetje wilde met de bus gaan, maar nadat ik hem duidelijk had gemaakt dat ik met de metro ging besloot hij dat ook te doen. Later kreeg ik ook adres en telefoonnummer en toen werd hij me iets te vriendelijk nadat ik heel duidelijk had gemaakt dat ik niet met hem mee wilde op bezoek wilde komen of dat ik mijn adres wilde geven. Ja dat begreep ik allemaal ondanks dat hij alleen maar Japans sprak. Vriendelijke bedoelingen is fijn, maar ik besloot in het centrum een tussenstop te maken zodat hij me niet vriendelijk naar het hostel zou brengen.

In de avond heb ik lekker pasta gegeten. Toch lekker even geen japans eten :).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 01 Feb. 2015
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 11935

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

01 April 2015 - 19 Mei 2015

Japan

Landen bezocht: