eerste dag Matsumoto - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van elgnabuurs - WaarBenJij.nu eerste dag Matsumoto - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van elgnabuurs - WaarBenJij.nu

eerste dag Matsumoto

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg

05 Mei 2015 | Japan, Matsumoto

met de bus van Nagoya naar Matsumoto. De busrit was echt ontspannen. Helemaal niets doen, boeken lezen en kijken naar de mooie omgeving. het landschap op me heen veranderde steeds meer, totdat er hoge bergen langs me oprezen.

In de ochtend kwam ik het hostel uitlopen en zag ik de bergen om me heen, de toppen van de bergen waren wit van de sneeuw. Het zag er echt super cool uit.

Na ontbijt in de morgen ben ik met twee Japanse jongens door Japan gereisd. Zij waren van plan om Soba te gaan eten en ik wilde graag naar de wasabi farm. Dit lag best dicht bij elkaar dus als ik zin had kon ik met ze meerijden en konden we de plannen combineren.

Het was heerlijk om weer eens In de auto te zitten. Ramen open luisteren naar goede muziek en het landschap zien. We kwamen door allerlei kleine plaatsjes gereden en daar zag ik ook de rijstvel:-)den. Helemaal blij dat ik die ook te zien kreeg hier in Japan :). Vervolgens kwamen we aan bij de plaats om soba te eten, maar daar was een wachtrij van een uur.... we besloten al snel door te gaan naar een andere plaats om soba te eten, maar even snel naar een kleine tempel kijken. En daar zagen we een aapje :). De jongens vonden dat net zo tof als ik, een aap zien in het wild.
De plaats waar we uiteindelijk soba hadden gegeten was veel mooier. Het was een Japanse woning met tatami-matten op de vloer en de papieren schermen om de ruimte af te sluiten of een grote ruimte te creëeren, erg mooi. De soba was ook lekker om te eten.

Daarna zijn we doorgereden naar de wasabi farm, het was file rijden zo druk was het daar. Het was ook heel indrukwekkend om te zien hoe groot bet was en hoeveel wasabi daar groeide. En natuur!ijk verkopen de japanners daar dan alles gemaakt met wasabi, ook wasabi softijs. Dit hebben we natuurlijk geprobeerd en was eigenlijk best kekker.

Na de wasabi farm zijn we terug gereden naar Matsumoto en zijn zij op doorreis naar huis gegaan. Ik heb de fiets gepakt en ben nog naar het kasteel gefietst. Voor het kasteel was een lange wachtrij, maar hef was ook erg grappig. Er waren allemaal bankjes achter elkaar geplaatst en iedere keer wanneer een groep mensen naar binnen mochten dan schoof je een paar bankjes op en ging je weer zitten.
Het kasteel was erg !euk, dit keer was het niet omgebouwd tot museum en kon je het nog zien in oorspronmelijke staat.

Toen had ik heel veel gedaan deze dag en ben ik gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 01 Feb. 2015
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 11940

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

01 April 2015 - 19 Mei 2015

Japan

Landen bezocht: