tweede dag in Matsumoto - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van elgnabuurs - WaarBenJij.nu tweede dag in Matsumoto - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van elgnabuurs - WaarBenJij.nu

tweede dag in Matsumoto

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg

06 Mei 2015 | Japan, Matsumoto

Een man in het hostel had me prachtige foto's laten zien van een berglandschap met besneeuwde toppen met in het dal een rivier en meren. Het zag er erg mooi uit en je kon er goed komen met het openbaar vervoer vanuit Matsumoto. Dat ben ik dus gaan doen, wandelen in Kamikochi.

Eerst met een klein treintje en vervolgens in de bus. De route in de bus was alleen al de moeite waard, zo mooi! Ook was ik helemaal blij dat ik een aap had zien zitten op een boomstronk vanuit de bus. Hopen dat ik die ook tegen zou komen tijdens mijn wandeling.

De wandeling was niet moeilijk, de paden waren netjes aangelegd en je liep grotendeels gelijk met het water. Ik had gehoopt op iets meer klimmen en dalen maar het uitzicht en landschap maakte alles goed. Het eerste deel van de route was vrij toeristisch en helaas dus ook geen apen. In het tweede deel van de route (je kon allemaal achtjes lopen) kwam ik al snel apen tegen. Echt super gaaf natuurlijk.
Op het verste punt van mijn wandeling kwam ik bij een camping uit, dat verklaarde dan ook alle backpachers die ik tegen kwam. Ik heb zo gelachen om sommige bachpackers... Een man had echt een enorme rugzak, zelfs als ik allerlei kookspullen en een tent mee zou nemen was mijn rugzak lang niet zo groot. En daar bovenop had hij nog een tweede rugzak gebonden (zo groot als die van mij). Ik heb nog gekeken of er iemand bij hem was die geen rugzak had, maar ik denk dat hun volgende vakantie met de caravan wordt.

Aan het einde van de wandeling ben ik weer lekker met de bus terug gereden. De volgende dag was het alweer tijd om door te reizen vanuit Matsumoto.

  • 12 Mei 2015 - 15:58

    Simon:

    Hee!

    wat een hoop apen kom je daar tegen;). Vet leuk, die zien we hier nu nooit zomaar he;). Maar goed, maar weer eens naar de dierentuin. maar toch is dat natuurlijk niet bepaald hetzelfde..
    Wat fijn dat iedereen daar zo behulpzaam is en je tips geeft over wat te doen en waar het leuk is, en wat je niet moet missen.. heel tof allemaal!

    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 01 Feb. 2015
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 11946

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

01 April 2015 - 19 Mei 2015

Japan

Landen bezocht: